29.08.2010

Benim Güzel Perilerim, Siz Yine de…

Bir ağustos gecesi… Saat sabahın ilk saatleri, akreple yelkovanın amansız yarışını izlerken göz ucuyla, kendi içimde de bir mücadelenin var bulduğunu idrak edebildim ansızın. Uykuya dalmadan önce günü kurtarma çabasındaydım hala. Boşa harcanmış gündüz vakitlerinden sonra gecelere bel bağlamak belki…’’gece vakti uyumaktan başka ne yapılabilir’’ da diyebilirsiniz. Fikrimce, düşünsel ve yazınsal alanda kendinizi ortaya koyabilmenizin yolu yalnızlıktan geçer ve yalnızlık da en çok gecelere tekabül eder. Geceler bazılarına göre zifiri karanlıktır bazılarına göre aslında aydınlık. Günle kaybolan gölgeler varsa, geceyle ayyuka çıkan aydınlıklar neden olmasın ki? Ben gibi birçoğu buna ilham diyor. Pek tabi. Ama J. M. Barrie şöyle diyor; kim bir yerde ilham derse orda bir ilham perisi ölüverir. Bu durumda bırakalım da ilham perileri gönül rızasıyla geliversin. Bize düşen uygun ortamı hazırlamak olsun; benimkisi de yukarda dediğim gibi geceler oluyor genellikle ve yalnız kalabildiğim bazı gündüz vakitleri.
Bu günü kurtarma çabasının yanında geceleri ayakta olmanın bir sebebi daha var ki, o daha acı bir gerçek; hep aynı sabaha, değişmeyecek olan güne uyanmak aynı sıradan işleri yapmak(birkaç bilgisayar oyunu oynamak bazı sanal sosyal sitelerde sosyalleşme gayreti, birkaç televizyon programı izlemek, biraz alışveriş) hatta bu yaptıklarını fark edememek bile. Ne var ki; bu sanal sitelerden, oynadığım oyunlardan, süpermarketlerden ya da TV programlarından teki bile değişmiyor. Bu durumda uyumayı reddetmek kaçınılmaz gibi, şayet bu bahsettiklerim sizi rahatsız etmiyorsa. İşte bu yüzden benim uyku perim ile ilham perim eskiden beri süregelen bir savaş içerisindedir. En az akreple yelkovanın savaşı kadar da kıran kırana ve mutlak. Yüksek sesle UYKU ya da İLHAM desem belki son bulacak bu savaş ama ya Barrie’nin dediği doğruysa? Gel gör ki; iyelik ekini ekleyip benim demişim, uyku perim ve ilham perim diye benimsemişim ikisini de. İşte bu yüzden ne uyku derim ne de ilham birinden biri ölüvermesin diye… Birinden biri yoruluverir elbet kılıç sallamaktan.

Benim güzel perilerim siz yine de BENİM İÇİN KAVGA ETMEYİNİZ.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder