22.06.2012

Elimdeki Küskün Balıklar



'' Bulut mu olsam,gemi mi yoksa?balık mı olsam,yosun mu yoksa?..ne o, ne o, ne o.deniz olunmalı, oğlum, bulutuyla, gemisiyle, balığıyla, yosunuyla''
N.Hikmet


Karanlık duvarlara
Boydan boya çizdim ufuklar da
Gök çizdiğim yerlere değdi sanki bir kara bulut
Batmak üzere olan bir güneş çizdim duvarın ortasında
Önüne boyası dökülen bir taka
İpi gergin,
Düğüm ucu
Bağlı durur sanki bir ranza demirine
İçine bir yurdum insanı çizdim
Sanki saman çöpünde bir karınca
Gider gelir öne arkaya
O insana bir el çizemedim, kapkara
Ardından el sallayan çocuklara

Denizleri özledim,denizleri
Karanlık duvarlara çizdim birazını
Fakat bazı denizlere hiç varılmazmış
Ayak parmaklarına değse de dalgaları
Ölmek üzere yüreğim
Düşü yorgun, yenilmiş
Nasıl inandıracağım elimdeki küskün balıkları
Gelmediğine ölümün


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder