26.10.2011

17 Eylül 2011

Sevgili E.D.

Hem bir okuyucunuz hem de bir hemşehriniz olarak öncelikle size teşekkur etmek isterim ;
Kitabınız ' Bir Trakya Masalı' henüz üniversiteye yeni başladığım yıllarda bir grup trakyalı öğrenciyle kurmaya çalıştığımız fakat bir türlü kuramadığımız 'Odtülü Trakyalılar' topluluğunun ilk topluluk kitaplarındandır. Gönül isterdi ki, topluluğumuzun devamı gelsin ve sizi bizzat üniversitemizde ağırlayalım, maalesef olamadı. Yine de kitabınızla, folklorik değerlerine sahip çıkmaya çalışan ve aynı zamanda edebiyata meraklı bizim gibi gençlere ulaşmış ve yol göstermiş sayılırsınız.
Topluluğumuz kurulamadığından kitabınız şu an benim kitaplığımdadır ve yazdığım bir kaç Rumeli'ye dair şiirde ilham kaynağı olmuştur.

Görüşmek üzere...Sağlıcakla kalın.

B.K.
---------------------------------------------------

17 Eylül 2011

Sevgili Kardeşim,

İletinle beni mutlandırdın.
Ben, Ulu Önder’in, “Cumhuriyetin temeli kültürdür” buyruğunu ilkeleştirmiş, bilginin paylaşımına, Türkçenin arılaşmasına ve böylece gençleri özendirmeye çalışan yetmiş yaşında biriyim.
“Şu karmaşada tek gerçek sanattır” diyerek koşturabildiğim her yerdeyim. Google’da, Face’de (nerede olursa) beni izle, not al… Önerdiğim, türkü, şarkı, öykü, şiir, yazar ve kitaplar beğenimin süzgecinden geçmiştir, dağarcığında bulunsun.
Büyük hastalıkları yarım yamalak atlatabildim.
“Bir Trakya Masalı” Cumhuriyet Kitap’tan çıkan “Islıkla Çalınan Öyküler” kitabında da var. Israrlar üzerine 7. baskısını bir yayınevine söz verdim. Önümüzdeki bir-iki ay içinde basılacak. Onun için yeni kısa öyküler yazıyorum. Ve henüz gün yüzüne çıkmamış olan taslak halindeki birini -ekte- armağan olarak gönderiyorum.
“Bir Trakya Masalı”nın 7. baskısının hemen ardından “Ustam Ölmüş Ben Satarım” üst başlığı altında yine kısa öykülerden oluşan yazınsalı tezli bir kitabım çıkacak.
Her şey gönlünce olsun,

Sevgilerimle

E.D.
---------------------------------------------------

27 Eylül 2011

Sevgili E.D.,merhabalar

Öncelikle ince mektubunuza verilen bu geç cevap için özür diliyorum. Bir kaç sağlık problemi dolayısıyla ancak şimdi yazabiliyorum. Siz de  ‘’ Büyük hastalıkları yarım yamalak atlatabildim.’’ demişsiniz.  Çok geçmiş olsun, umarım hepsini tez  zamanda tamamen geride bırakırsınız.
“Şu karmaşada tek gerçek sanattır” diyerek  ne güzel ifade etmişsiniz. Ben de tüm acemiliğime aldırmadan sanki hayatın gerçeğini ararmış gibi sanatın olduğu her yerde yer almaya çalışıyorum. Edebiyat başta olmak üzere... Zaten size ve değerli eserlerinize edebiyat yoluyla ulaşmış bulunmaktayım. Şimdiden sizi blogunuz vasıtasıyla da takibe aldım. Göz atabildiğim kadarıyla ‘Gugulist’ çok değerli bir blog. İçinde yer alan şahsi görüşlerinizi takip edeceğimden emin olabilirsiniz. Örneğin, ‘’Beğeninin Yozlaşması’’ gözüme ilk çarpanlardan. Yapmış olduğunuz alıntılar da bir o kadar kıymetli. Açıkçası Türk ve Dünya Edebiyatından çok geniş bir beğeni yelpazeniz var. Umarım daha çok paylaşırsınız bizlerle ve biz bu yelpazeden daha fazla yararlanırız.
Kitabınızı heyecanla bekliyorum. Başarısından şüphem yok. İsmi bile güzel duygular uyandırıyor insanda. Açıkçası La Paragas’ın da belirttiği gibi kitaplarınızın isimleri ve kapakları ayrıca bir beğeni konusu. İtiraf etmeliyim ki sadece ‘Bir Trakya Masalı’nın kapağından etkilenerek bile bir şiir yazmıştım. Sizinle paylaşmak isterdim ama yazdıklarım karşınıza çıkaracak kadar iyi sayılmaz henüz.
Bana taslak halindeki bir öykünüzü göndermişsiniz. Çok teşekkür ederim gerçekten. Heyecanla açtım, bir çırpıda ve keyifle okudum. Son zamanlarda hele ki şu sağlık sorunlarıyla uğraştığım o vakitlerde ağzımda bal tadı bıraktı, şifa oldu bir nebze. Ayrıca nasıl onurlandım bilemezsiniz. Bu mektup benim almış olduğum en kıymetli armağanlardandır ve ömrüm boyunca saklayacağımdan emin olabilirsiniz.
Bu armağan için sonsuz teşekkurler. Size yazın hayatınızda bolca başarılar diliyorum.

Sağlıcakla kalın

B.K.
--------------------------------------------------

28 Eylül 2011

Değerli Kardeşim,

İçtenlikli mektubunu aldım. Mutlu olmakla birlikte sözünü ettiğin sağlık sorunundan dolayı endişelendim. Rahatsızlığının ne olduğunu yazarsan memnun olurum. Gençlerin sağlık sorunlarına üzülürüm. "Dedeciğim" sözcüğünü duyana kadar sağlıklarına dikkat etmelidirler, diye düşünürüm.
İlâveli öyküleriyle "Bir Trakya Masalı"nın 7. baskısı için çalışmalarım sona yaklaştı, sanırım Kasım ayında çıkar. Torunlarınızın da okuyabileceği sevimli bir Trakya kitabı bırakacağımı umuyorum.
Asıl üzerinde durduğum, genel savı; sanatta usta-çırak ilişkisi olan öyküler kitabının çalışmaları... Onda da oldukça yol almış bulunuyorum. Beni doyuracak olgunlukta becerebilirsem, edebiyat fakültelerinde "metinlerarası ilişkiler"in ders kitabı olabilir.
Yazdığın şiirleri göndermekten çekinme. Şiir; edebiyatın abece'sidir. Sonra düzyazıya geçilince yazılanların tadında geçilmez. Özellikle de kısa hikâye...
Bu aralar uğraşıların yoğunluğuyla fazla yayın yapamıyorum. Bu kitaplardan sonra internet ortamında "meraklısına notlar"ı sürdüreceğim.

Sağlık ve mutluluk dileklerimle gözlerinden öperim.

E.D.
---------------------------------------------------

29 Eylül 2011

Sevgili E. D.,

Umarım sağlıkta ve keyiftesinizdir. Sizi sağlık sorunlarımla endişelendirmek istemezdim. Çok ciddi sorunlar olmasa da fazlasıyla insanı huzursuz eden sorunlardı. Bir diş ameliyatı geçirdim.Ağrılı ve sancılı bir haftaydı  ve aynı hafta içinde iş başında gözüme birşey kaçtığından dolayı bir kaç gün gözüm yaşlı gezdim. Şimdi hepsini atlattım ve eskisinden daha iyiyim.
Umarım siz de kitabınızın sonuna geldiğiniz şu günlerde iyisinizdir. Torunlarımızın da okuyabileceği sevimli bir Trakya kitabı bırakacağınızı söylemişsiniz. İnsan bu yaşlarda pek torun sahibi olmayı düşünemiyor ama haklısınız galiba. Kitabınız adı üzerinde sevimli sıcacık bir Trakya masalı. Belki memleketim diyedir; Trakya bana herzaman masalsı gelmiştir. Bir de sizin kaleminizle anlatılınca ayrı bir güzel oluyor bu masal. Torunlarımı görebilir miyim bilemiyorum ama belki diğer kitabınız ders kitabı olarak çocuklarımın ellerinde yer alır. Size ayrıca diğer kitabınızda da başarılar diliyorum.
Facebook’ta isminize rastladım. Umarım kucağında iki güzel çocuk olan kişi sizsinizdir. Öyleyse çok şanslı biri –torunlarınızsa, şanslı bir dede- olduğunuzu söylemeliyim. Tabi onlar da öyleler.
Son olarak sizin bana gönderdiğiniz öyküye icabeten size yazmış olduğum bir şiiri göndermek isterim.

Ellerinizden öper, sağlık mutluluk dolu günler dilerim.

B.K
---------------------------------------------------

29 Eylül 2011

Sevgili B.K,

Sıcak iletini aldım. Şiirin olgun. Güzel üstü. Haz duyarak okudum.Çıkış aldım.Tekrar tekrar okuyacağım. Atlattıkların için geçmiş olsun,Gözlerinden öper, iyi geceler dilerim.

E.D.

Telgraf gibi oldu stop... :))
      

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder